Załącznik do Uchwały Nr 31 /2011
Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 134
m. st. Warszawy
S T A T U T
Przedszkola nr 134
w Warszawie ul. Leszno 24/26A
Został opracowany na podstawie następujących aktów prawnych:
Ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 56 )
Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600 z póź. zm.).
Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie ONZ w dniu 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. nr 120 poz. 526 z póź. zm.) oraz aktualnych aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw, a w szczególności: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U.z 2001 Nr61, poz.624 z póź. zm.).
Ustawy o finansach publicznych z dnia 30 czerwca 2005 r. (Dz.U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104 z póź. zm.) oraz aktualnie obowiązujących wykonawczych;Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” (Dz. U. z 2002 r. Nr 100, poz. 908 z póź. zm.) .
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2009 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów Wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników. (Dz. U. Nr 89 z dnia 10 czerwca 2009 r., poz. 730).
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 16 lipca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ( Dz. U. Nr 116 z dnia 23 lipca 2009 r., poz. 977.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ. z dnia 17 listopada 2010 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
SPIS TREŚCI
Rozdział I Postanowienia ogólne str. 4
Rozdział II Cele i zadania przedszkola str. 9
Rozdział III Organa przedszkola i ich kompetencje str. 14
Rozdział IV Organizacja przedszkola str. 19
Rozdział V Wychowankowie przedszkola str. 24
Rozdział VI Rodzice – prawa i obowiązki str. 26
Rozdział VII Pracownicy przedszkola – zadania, prawa i obowiązki str. 27
Rozdział VIII Postanowienia końcowe str. 34
Preambuła
Przedszkole służy wszechstronnemu rozwojowi dziecka: intelektualnemu, fizycznemu; stwarza bardzo dobre warunki do poszerzania wiedzy, nabywania nowych umiejętności, rozwija myślenie oraz pomaga w zakresie poznania i rozumienia siebie i świata, wspiera pełny rozwój osobowy dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
Nasze Przedszkole zapewnia wszechstronny, bezpieczny, radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom. Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Sprawiamy, że dzieci czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe. Przygotowujemy je do przeżywania sukcesu, ale i do radzenia sobie z porażkami.
Nasza Placówka:
zapewnia kompetentnych i życzliwych nauczycieli,
dba o dobre stosunki interpersonalne,
stoi na straży praw człowieka, a w szczególności praw dziecka,
spełnia w miarę możliwości oczekiwania rodziców,
promuje ekologię, zdrowie fizyczne i psychiczne,
oferuje szeroki wachlarz spotkać z rodzicami,
pomaga dziecku osiągnąć dojrzałość szkolną.
Dajemy dzieciom możliwości:
samorealizacji,
pracy z innymi (kontaktów społecznych z rówieśnikami),
kreatywnego myślenia,
działania,
uczestnictwa w ciekawych zajęciach,
nauki poprzez wspólną zabawę.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Przedszkole nr 134 w Warszawie zwane dalej „przedszkolem” jest placówką oświatowo wychowawczą o charakterze publicznym.
Siedziba przedszkola znajduje się w Warszawie przy ulicy Leszno 24/26A
Organem prowadzącym przedszkole jest miasto stołeczne Warszawa.
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowiecki Kurator Oświaty.
Kuratorium Oświaty w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 32
00-024 Warszawa
5. Ustalona nazwa używana przez przedszkole brzmi:
Przedszkole nr 134
01 - 192 Warszawa
ul. Leszno 24/26A
tel. (0 22) 632 10 16
NIP 527 21 36 360 , REGON 013001179, PKD 8010A
6. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy o następującej treści:
Przedszkole nr 134
01- 192 Warszawa
ul. Leszno 24/26A
tel. (0 22) 632 10 16
Do oznaczenia dokumentów może być stosowany skrót nazwy : P 134
7. Na wniosek Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców organ prowadzący może nadać przedszkolu imię.
8. Ilekroć w niniejszym statucie mowa jest o rodzicach dziecka oznacza to również prawnych opiekunów dziecka sprawujących opiekę rodzicielską na podstawie prawomocnego wyroku sądu rodzinnego.
9. Przedszkole działa na podstawie:
9.1 Ustawy z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 56 i rozporządzeń wykonawczych do tej Ustawy;
9.2 Aktu założycielskiego;
9.3 Niniejszego statutu.
Pokaż informacje o artykule