1. Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę pełnej dostępności.
2. Nabór do przedszkola odbywa się według zasad i w terminie określonym przez organ prowadzący.
3. Nabór dzieci z orzeczeniami lub opiniami odbywa się przez cały rok w zależności od ilości wolnych miejsc. Aby zapisać dziecko z orzeczeniem lub opinią do przedszkola należy skontaktować się dyrektorem. Po wstępnej rozmowie przeprowadzonej w celu orientacji o stanie dziecka, jego rozwoju, jeżeli pojawiają się szanse, że dziecko będzie mogło funkcjonować w grupie rodzic i dziecko umawiani są na spotkanie w przedszkolu. Wtedy dokonuje się obserwacji dziecka w grupie rówieśniczej i wstępnego rozeznania psychologicznego. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z dzielnicy Wola.
4. Dzieci niepełnosprawne muszą posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z poradni psychologiczno - pedagogicznej. Decyzja dotycząca drogi edukacyjnej dziecka powinna być wsparta przez zespół orzekający, działający przy poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub przy poradniach specjalistycznych, właściwych dla miejsca zamieszkania dziecka.
5. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno- pedagogiczną jest dla dziecka niepełnosprawnego rozpoczynającego drogę edukacyjną ważnym dokumentem zawierającym wskazania dotyczące dostosowania programu nauczania do potrzeb dziecka, określającym warunki realizacji oraz wskazującym na potrzebę dodatkowych zajęć w zależności od deficytów, np.: logopedycznych, rewalidacyjnych, rehabilitacyjnych.
Zawiera też sugestie co do formy kształcenia: w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej, specjalnej lub do nauczania indywidualnego.
6. Do naszej placówki przyjmowane są:
dzieci upośledzone w stopniu lekkim i umiarkowanym, nie zagrażające swym zachowaniem, bezpieczeństwu swojemu i innych dzieci,
dzieci autystyczne
dzieci z zespołem Downa lub innymi chorobami genetycznymi,
dzieci z opóźnionym lub nieharmonijnym rozwojem,
dzieci z zaburzeniami słuchu
dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym
W związku z barierami architektonicznymi nie przyjmowane są dzieci z poważnym upośledzeniem ruchu.
Otrzymane orzeczenie z poradni oraz wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola, w terminie rekrutacji, składa się do Dyrektora przedszkola.
7. Karta zgłoszenia dziecka powinna zawierać szczegółowe informacje o aktualnym stanie zdrowia dziecka.
8. Złożenie podpisanej karty przez rodzica (prawnego opiekuna), jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenia udzielane przez przedszkole, potwierdzeniem zgody na proponowane warunki i zobowiązanie się do ich przestrzegania. Umowa ta obowiązuje przez cały rok szkolny.
9. Terminy i zasady przyjęcia dzieci do przedszkola określa regulamin rekrutacji dzieci do przedszkoli
10. Dzieci do grup integracyjnych i terapeutycznych (kompensacyjno - wyrównawczych) zakwalifikowanych przez psychologa, pedagoga specjalnego i logopedę (ze znacznymi wadami wymowy, z odroczonym obowiązkiem szkolnym, niepełnosprawne lub skierowane przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczne lub Poradnię Zdrowia Psychicznego) nie muszą spełniać kryteriów obowiązujących pozostałe dzieci.
11. Jeżeli liczba kart zgłoszeń nie przekracza liczby miejsc w przedszkolu, o przyjęciu dziecka decyduje Dyrektor Przedszkola.
12. Jeżeli liczba zgłoszeń przekracza liczbę miejsc, o przyjęciu decyduje komisja kwalifikacyjna powołana przez Dyrektora Przedszkola.
13 W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzi Dyrektor Przedszkola jako przewodniczący, przedstawiciel Rady Pedagogicznej i przedstawiciel Rady Rodziców z grupy najstarszej nie objętej rekrutacją. Członkiem wspomnianej komisji może być również przedstawiciel związków zawodowych i organu prowadzącego.
14. W pierwszej kolejności do przedszkola przyjmowane są:
a) dzieci pięcioletnie,
b) dzieci matek lub ojców samotnie je wychowujących,
c) dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych,
d) dzieci już uczęszczające do danego przedszkola,
e) dzieci obojga rodziców pracujących,
f) dzieci nauczycieli mają prawo pierwszeństwa przy równych z innymi dziećmi warunkach.
15. Dzieci niepełnosprawne mogą być przyjęte do przedszkola po przedłożeniu orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej, określającego ich poziom rozwoju psychofizycznego i stan zdrowia, oraz decyzję komisji kwalifikacyjnej.
16. Listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkola są wywieszane do wiadomości rodziców zgodnie z harmonogramem naboru do przedszkoli, opracowany przez organ prowadzący.
17. Sprawy sporne, skargi i odwołania w pierwszej kolejności rozpatruje dyrektor przedszkola.
18. Od tej decyzji rodzice mogą odwoływać się do organu prowadzącego.
19. O przyjmowaniu dzieci w ciągu roku szkolnego na ewentualnie zwolnione miejsca decyduje dyrektor przedszkola.
Pokaż informacje o artykule